Saņem BAVA uzlīmi jebkurā Latvijas pilsētā pa pastu
June 3, 2022

Jauni tehniskie jautājumi CSDD braukšanas eksāmenā

 

Vai zināji, ka braukšanas eksāmenā ir jauni tehniskie jautājumi?

Tagad CSDD vadīšanas eksāmenā Tev jāmāk paskaidrot, kāda ir atšķirība starp kruīza un adaptīvo kruīza kontroli, kādi ir distances sensoru darbības principi, kas ir avārijas bremzēšanās sistēma līniju asistents un aklās zonas sensori.

 
 
 

Kruīza un adaptīvā kruīza kontrole


Kruīza kontrole ir sistēma, kas paredzēta, lai automātiski saglabātu autovadītāja iestatīto braukšanas ātrumu. Tā ļauj saglabāt konkrētu ātrumu, neatkarīgi no reljefa, neizmantojot akseleratora pedāli.

Adaptīvās kruīza kontroles mērķis ir palīdzēt autovadītājam saglabāt nemainīgu attālumu un iepriekš iestatīto laika intervālu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

Galvenā atšķirība starp adaptīvo un “parasto” kruīza kontroli ir tāda, ka adaptīvā kruīza kontrole automātiski samazinās braukšanas ātrumu, ja to izdarīs priekšā braucošais transportlīdzekļa vadītājs un pēc tam to kāpinās līdz iestatītajam ātruma, ja priekšā braucošais sākt to palielināt.

Taču ir svarīgi nesajaukt adaptīvo kruīza kontroli ar autonomo avārijas bremzēšanos. Adaptīvā kruīza kontrole nebremzēs avārijas situācijas, ja parādīsies kāds šķērslis kā to darītu autonomā avārijas bremzēšanā sistēma.

Galvenais risks izmantojot “parasto” vai adaptīvo kruīza kontroli ir tāds, ka tā samazina autovadītāja modrību līdz ar to palielinās vadītāja reakcijas laiks avārijas situācijās.

Ir jāņem vērā tas, ka adaptīvā kruīza kontrole ir palīglīdzeklis, un tā nedarbojas visās braukšanas un satiksmes situācijās vai jebkādos laika un ceļa apstākļos.

Vadītājam ir vienmēr jāpievērš uzmanība satiksmes situācijai un jāiejaucas, ja adaptīvā kruīza kontrole neievēro piemērotu ātrumu vai piemērotu laika intervālu.

 
 

Distances sensori un to darbības principi

Distances sensori atvieglo attāluma noteikšanu, novietojot automašīnu stāvēšanai.

Akustiskais brīdinājuma signāls ļauj zināt, cik tuvu Jums ir automašīna vai objekts.

Distances sensori var būt iebūvēti gan aizmugurējā, gan priekšējā automašīnas buferā, atkarībā no komplektācijas.

Tie izmēra attālumu līdz tuvākajam objektam aiz transportlīdzekļa vai priekšā tam.

Tuvojoties šķērslim, brīdinājuma tonis un tā biežums palielināsies.

Kad esat 30 cm no automašīnas vai cita šķēršļa, dzirdēsiet nepārtrauktu brīdinājuma signālu.

Atkarībā no automašīnas markas, modeļa un aprīkojumu, skaņas signāls tiek pievienots vizuālam attēlojumam uz vadības displeja, lai Jūs varētu gan redzēt un dzirdēt, kad šķēršļi ir tuvumā, kad iebraucat vai izbraucat no autostāvvietas.

 
 

Ja vēlies noskaidrot visu, kas Tev jāzin CSDD vadīšanas eksāmenā par visām šīm sistēmām, dodies uz BAVU.

1 Comment

  1. Sondra says:

    Paldies, par šo info – ļoti noderēja eksāmenā un tiesības kabatā! Jums ir ļoti kvalitatīvs lapas saturs, kas tiešām palīdz nolikt eksāmenu ar pirmo piegājienu! Lai veicas! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *