Kā nokārtot CSDD braukšanas eksāmenu ar PIRMO
1.etaps - zināšanu pārbaude par transportlīdzekli
2.etaps - figūras jeb speciālie manevri
3.etaps - brauciens ceļu satiksmē
Divpadsmit padomi sekmīgam CSDD braukšanas eksāmenam
CSDD braukšanas eksāmena vērtēšana
Pirmkārt, lai pieteiktos „B kategorijas” CSDD vadīšanas eksāmenam, Tev ir jānoklausās teorijas kurss, kurš sastāv no 11.moduļiem, jānokārto autoskolas un CSDD teorētiskais eksāmens.
Jāizbrauc vismaz 20 obligātas braukšanas nodarbības ( vienas nodarbības ilgums ir 45 minūtes ) ar sertificētu instruktoru un jānokārto autoskolas vadīšanas eksāmens.
Pieteikties CSDD braukšanas eksāmenam var:
• ierodoties kādā no CSDD nodaļām,
• izmantojot e-CSDD,
• ar autoskolas starpniecību,
• telefoniski.
Esmu izveidojis unikālu mācību platformu, kura lietotājam sniedz vairākas iespējas:
virtuālos braucienus,
maršruta ierakstīšanu,
kļūdu atzīmēšanu,
teorijas testu,
un lekciju video.
Lielisks veids kā sagatavoties eksāmenam, lai to izdodos nokārtot ar pirmo reizi, ir spēlēt virtuālos braucienus.
Tajos ir iespējas virtuāli izbraukt visas pilsētas, kurās var kārtot CSDD vadīšanas eksāmenu - Rīgu, Jelgavu, Valmieru, Talsus, Jēkabpili, Gulbeni, Rēzekni, Daugavpili, Ventspili un Liepāju.
Rīgā virtuālajos braucienos būs iespējams izbraukt sarežģītākās vietas Vienības gatvē, Āgenskalnā, Maskavas forštatē, Ziepniekkalnā, Krasta ielā, centrā un pamazām arī pievienoju citus rajonus - Juglu, Mežciemu u.c.
Spēlējot virtuālos braucienus, Tev būs iespēja pārliecināties par savām zināšanās un uzzināt cik tad kļūdas esi pieļāvis konkrētajā braucienā.
Lai apskatītu kādas iespējas Tev sniegs manis izveidotā mācību platforma, dodies uz BAVA.LV
Braukšanas eksāmenā tiek pārbaudītas transportlīdzekļa vadīšanas iemaņas un prasme iekļauties kopējā plūsmā, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus.
Eksāmens ir jākārto ar CSDD automobīli. Dators izlozes kārtībā noteiks, kurš būs Tavs eksāmena inspektors. Katram inspektoram ir piesaistīta konkrēta automašīna ( VW Golf, VW T-Roc, VW Tiguan, Audi A3, VW ID 3, Škoda Octavia ).
Tiek piedāvāt iespēja kārtot eksāmenu uz automašīnas, kura ir aprīkota ar manuālo vai automātisko pārnesuma kārbu.
Ja būsi izlēmis kārtot CSDD braukšanas eksāmenu ar automātisko kārbu, tad būs jābrauc ar VW ID 3 vai Škoda Octavia.
Izvēloties eksāmenu kārtot uz automašīnas, kura ir aprīkota ar automātisko pārnesuma kārbu, Tavā vadītāja apliecībā būs atzīme 78. ierobežojuma kods.
Ja vēlāk izvēlēsies iegūt tiesības braukt arī ar automobili, kurš aprīkots ar mehānisko pārnesumkārbu, tad CSDD būs jānokārto braukšanas eksāmens ar mehānisko pārnesumkārbu (bez autoskolas kursu apmeklēšanas) un jāapmaina vadītāja apliecība.
Eksāmens sastāv no trīs etapiem:
1. Zināšanu pārbaude par transportlīdzekli.
2. Figūru izpildes jeb speciālajiem manevriem.
3. Braukšana ceļu satiksmē.
Kad sagaidīsi savu kārtu, datora izlozētais inspektors Tevi izsauks. Kopā ar viņu dosies uz automašīnu.
Iekāpjot automašīnā, Tev tik dots laiks, lai pieregulētu:
• krēslu un atzveltni,
• sānu atpakaļskata spoguļus un augšējo atpakaļskata spoguli.
Pirms uzsāc kustību, noteikti vēlreiz pārliecinies vai esi kārtīgi pieregulējis spoguļus, jo brauciena laikā tos vairs nedrīkstēs regulēt.
CSDD inspektors Tev uzdos vienu jautājumu, lai Tu varētu pierādīt savas zināšanas.
Jautājumi, kurus var uzdot CSDD inspektors:
• paskaidrot, kā pārbaudīt un kādam ir jābūt gaisa spiedienam riepās;
• paskaidrot riteņa maiņas gadījumā veicamo darbu secību un drošības pasākumus;
• paskaidrot, kā pārbaudīt un papildināt šķidruma līmeni dzesēšanas sistēmā;
• paskaidrot, kā pārbaudīt eļļas līmeni motora karterī;
• pārbaudīt šķidruma līmeni logu mazgātāju tvertnē un ieslēgt stikla tīrītājus dažādos režīmos;
• ieslēgt ārējās apgaismes ierīces vai avārijas gaismas signalizāciju;
Zināšanu pārbaude par transportlīdzekli tiek vērtēta eksāmena beigās, vērtējot kopējo vadītāja kompetences līmeni.
Šobrīd CSDD braukšanas eksāmenā ir jāizpilda divas figūras jeb speciālie manevri no pieciem:
• stāvvieta paralēli braukšanas virzienam,
• stāvvieta perpendikulāri braukšanas virzienam,
• intervāla kontrole,
• apgriešanās braukšanai pretējā virzienā ceļa posmā,
• avārijas bremzēšanās.
Braukšanas eksāmenā Tev vajadzēs izpildīt tikai divus. Vienu parkošanos un intervāla kontroli vai apgriešanos braukšanai pretējā virzienā ceļa posmā vai avārijas bremzēšanos.
Braukšana ceļu satiksmē ilgst aptuveni 40 minūtas, kuru laikā CSDD inspektors vērtēs Tavas iemaņas un prasmi sagatavoties braukšanai un vadīt automobili ceļu satiksmē, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus.
Instrukcija, kuru sniegs CSDD inspektors, pirms uzsāksi braucienu ceļu satiksmē::
„Brauksim ar maksimāli atļauto braukšanas ātrumu, ņemot vērā ceļa un laika apstākļus. Komanda tiks teikta vienu reizi, ja nedzirdējāt, drīkstat pārjautāt.
Ja komanda netiek teikta, braucam taisni vai kā norādīts ceļa zīmēs. Ja galvenais ceļš maina virzienu, tāpat turpinām braukt taisni.
Ja uzbraucām uz rotācijas apļa, turpinām kustību pa to.”
Braukšanas eksāmenā laikā Tu saskarsies ar dažādas satiksmes intensitātes un sarežģītības pakāpes ceļiem apdzīvotās vietās un ārpus tām.
Lai novērstu iespējamās strīda situācijas, eksāmena norise tiek filmēta.
Pēc braukšanas eksāmena CSDD inspektors Tevi informē par eksāmena rezultātu un izskaidro pieļautās kļūdas, ja tādas ir bijušas.
Eksāmena protokola kopiju būs iespējams apskatīt e-CSDD vai izdrukāt to CSDD nodaļā,
Ja nepiekritīsi vērtējumam, viena mēneša laikā pēc eksāmena varēsi pārsūdzēt to, iesniedzot iesniegumu CSDD nodaļā.
Braukšanas eksāmens ir nokārtots, ja Tev ir labs vai pietiekams kompetences līmenis.
1. CSDD inspektors komandas dos savlaicīgi un nepārprotami, ja komanda netiek dota, jāturpina braukt taisni vai tur, kur ir atļauts.
Ja inspektors dod vairākas komandas, esi uzmanīgs, jo otrā komanda var ietekmēt pirmās izpildi.
2. Tavs uzdevums eksāmena laikā nav nobraukt maksimāli lielu distanci, bet iegūt vadītāja apliecību.
Nekādā gadījumā, nepārsniedz maksimāli atļauto braukšanas ātrumu.
Ja līst lietus, snieg sniegs vai ceļa kvalitāte ir slikta, drošī vari braukt mazliet lēnāk par maksimāli atļauto braukšanas ātrumu ( 5km/h - 10km/h ), bet ievēro to, lai Tavs braukšanas ātrums pārlieki nebremzētu plūsmu.
3. Saņemot komandu, nedaudz samazini braukšanas ātrumu un pārdomā manevru.
Izvērtē savas iespējas un ierobežojumus (zīmes, ceļa apzīmējumu, luksaforus, tramvaja sliedes, citus satiksmes dalībnieki, piemēram, gājēji un velosipēda vadītājus ).
Pārliecinies vai esi ieņēmis pareizu stāvokli uz brauktuves, ja atrodies uz vienvirziena ceļa, nogriežoties pa kreisi, ieņem attiecīgu kreiso malējo stāvokli.
4. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, ievēro kādas zīmes ir uzstādītas uz tās brauktuves, kurā nogriezies.
Sagatavo pārnesumu pirms iebraukšanas līkumā.
Atceries, ka nogriežoties pa labi vai pa kreisi, ir jādod ceļš gājējam, kurš šķērso to brauktuvi, kurā nogriezies.
5. Ja tomēr esi Iebraucis krustojumā, kurā izveidojies sastrēgums, nekavējoties samaziniet braukšanas ātrumu.
Iespējams, pārējie transportlīdzekļi sāks kustēties un Tev tomēr radīsies iespēja izkļūt no krustojuma neapstājoties.
6. Pēc manevra izdarīšanas nekavējies un pēc iespējas ātrāk sasniedz maksimāli atļauto braukšanas ātrum. Nepamatoti lēna braukšanu tiks uzskatīta par kļūdu.
7. Pirms pārkārtošanās uz citu braukšanas joslu, pārliecinies vai to drīkst darīt, novērtē situāciju sānos, aizmugurē, kā arī ceļa apzīmējumu.
8. Ja esi ieņēmis nepareizu joslu un inspektora komandu vairs nevari izpildīt, brauc tur, kur to atļauj zīmes vai ceļa apzīmējums.
9. Ja ir radusies nestandarta situācija, piemēram, ceļa remonts vai avārija, neuztraucies!
Šādā situācijā Tu vajadzības gadījumā drīksti uzbraukt nepārtrauktajam ceļa apzīmējumam vai neievērot atsevišķas zīmes.
Taču pārliecinies par drošību un izpildi manevru ar īpašu piesardzību.
10. Ja ir iespējams, noteikti iesaku pieteikties CSDD izmēģinājuma braucienam.
Tā būs lieliska iespēja izmēģināt CSDD automašīnu. Sajust eksāmena atmosfēru un iegūt pārliecību par savām prasmēm.
11. Eksāmena nedēļā noteikti ieplāno 2-3 braukšanas nodarbības ar instruktoru, lai atkārtotu figūras jeb speciālos manevrus, sarežģītākos krustojumus un manevrus.
12. Eksāmenam piesakies dienas gaišajā laikā, lai vieglāk saskatīt ceļa zīmes un gājējus.
Noteikti iesaku rīta pusē ieplānot braukšanas nodarbību, lai tieši pirms eksāmena vari atstaidzināt speciālos manevrus un iejusties satiksmē.
Pēc CSDD braukšanas eksāmena netiek izsniegta protokola kopija, bet to ir iespējams izdrukāt CSDD informācijas centrā vai elektroniski apskatīt ielogojoties e-CSDD.
Veicot braukšanu ceļu satiksmē, inspektors atbilstoši šajā reglamentā noteiktajiem kritērijiem vērtē pretendenta kompetenci piedalīties ceļu satiksmē.
Pretendentam eksāmena laikā ir patstāvīgi jāvada transportlīdzeklis ceļu satiksmē.
Ja inspektors ir spiests iejaukties transportlīdzekļa vadīšanā, lai novērstu satiksmei bīstamu situāciju, eksāmens netiek ieskaitīts un vērtējums ir „nepietiekami”.
Inspektors eksāmena beigās vērtē eksāmenā demonstrēto sniegumu kopumā.
CSDD braukšanas eksāmena instruktori ir kompetenti un nekādā gadījumā nemēģinās Tevi apzināti "izgāzt".
Viņu uzdevums ir novērtēt Tavas braukšanas prasmes dažādos satiksmes intensitātes apstākļos.
Pēc manu kursantu pieredzes, varu pateikt, ka CSDD braukšanas eksāmena instruktori ir draudzīgi un laipni.
Lai eksāmens būtu ieskaitīts, pretendentam jādemonstrē laba vai pietiekama kompetence sekojošos kritērijos:
Labi - Pretendents ir ergonomiski un atbilstoši drošības prasībām sagatavojies braukšanas uzsākšanai - noregulējis sēdekli, spoguli, stūri, drošības jostu, uzvilcis, pielāgojis un aizsprādzējis ķiveri (AM;A1;A2;A;B1 kategorijām); pirms braukšanas sākšanas ir veicis visas nepieciešamās darbības, lai pareizi izmantotu transportlīdzekli.
Pietiekami - Pretendents kopumā prot sagatavoties braukšanai, bet sagatavošanās posmā tiek nepareizi veikta viena vai vairākas sagatavošanās darbības. Pretendents pēc inspektora aizrādījuma prot novērst radušās nepilnības.
Nepietiekami - Pretendenta zināšanu līmenis sagatavoties braukšanai ir nepietiekams, kā rezultātā tiek vai var tikt radītas satiksmei bīstamas situācijas.
Labi - Pretendents pareizi lieto vadības un papildierīces un prot atkarībā no situācijas pielietot aizdedzes sistēmu, stūri, pārnesumu kārbu, vadības pedāļus, ārējās apgaismes ierīces u.c. vadības ierīces.
Pietiekami - Pretendents kopumā prot lietot vadības un papildierīces, bet atsevišķos gadījumos šīs iemaņas nav pilnīgas, kā rezultātā var nebūtiski tikt kavēta satiksme vai apgrūtināta braukšana, bet tas neapdraud satiksmes drošību.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņu līmenis lietot vadības un papildierīces ir nepietiekamas, kā rezultātā tās sistemātiski tiek lietotas nepareizi. Vadības ierīču nepareizas lietošanas rezultātā tiek būtiski kavēta vai apdraudēta satiksme, vai bojāts transportlīdzeklis.
Labi - Pretendents vada transportlīdzekli atbilstoši tā gabarītiem un izvēlas atbilstošas braukšanas trajektorijas, neuzbrauc brauktuvju apmalēm; izvēlas ceļa apstākļiem, transportlīdzekļa svaram, un satiksmes situācijai atbilstošu savlaicīgu bremzēšanas veidu (nebloķējot riteņus).
Pietiekami - Pretendents kopumā vada transportlīdzekli atbilstoši transportlīdzekļa gabarītiem, bet atsevišķos gadījumos izvēlas neatbilstošu braukšanas trajektoriju un (vai) svaram neatbilstošu bremzēšanas veidu, bet šīs iemaņu nepilnības nav sistemātiskas un tā rezultātā netiek apdraudēta vai būtiski kavēta satiksme vai netiek bojāts transportlīdzeklis.
Nepietiekami- Pretendenta iemaņu līmenis vadīt transportlīdzekli neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā tiek sistemātiski neievērota atbilstoša braukšanas trajektorija un (vai) netiek izvēlēts svaram atbilstošs bremzēšanas veids, un tiek būtiski kavēta vai apdraudēta ceļu satiksme vai bojāts transportlīdzeklis.
Labi - Pretendents vada transportlīdzekli pārliecinoši, joslas robežās, braucot taisnā virzienā un līkumos.
Pietiekami - Pretendents vada transportlīdzekli joslas robežās un spēj kontrolēt transportlīdzekli, bet kādā no ceļa posmiem neapzināti pārvietojas joslas robežās no vienas puses uz otru.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņas vadīt transportlīdzekli neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā transportlīdzeklis neapzināti pārvietojas joslas robežās no vienas puses uz otru vai tiek izbraukts no braukšanas joslas un var tikt vai tiek apdraudēta ceļu satiksmes drošība.
Labi - Pretendents atpazīst un izpilda ceļa zīmju, ceļa horizontālo apzīmējumu, ceļa vertikālo apzīmējumu, luksoforu signālu un satiksmes regulētāja prasības.
Pietiekami - Pretendents kopumā atpazīst un izpilda ceļa zīmju, ceļa horizontālo apzīmējumu, ceļa vertikālo apzīmējumu, luksoforu signālu un satiksmes regulētāja prasības. Ir vērojamas nebūtiskas atkāpes no šīm prasībām, bet rezultātā netiek apdraudēta vai kavēta satiksme.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņu vai zināšanu līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, lai ieraudzītu, atpazītu un izpildītu ceļa zīmju, ceļa horizontālo apzīmējumu, ceļa vertikālo apzīmējumu, luksoforu signālu vai satiksmes regulētāja prasības, kā rezultātā tiek pārkāptas šīs prasības vai tiek izraisītas satiksmei bīstamas vai traucējošas situācijas.
Labi - Pretendents ievēro un izmanto priekšrocības attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem, braucot krustojumos, mainot braukšanas joslas, sabiedriskā transportlīdzekļu pieturvietās u.c.
Pietiekami - Pretendents kopumā ievēro un izmanto priekšrocības attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem, bet atsevišķā gadījumā nebūtiski kavē satiksmes dalībniekus.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņu vai zināšanu līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā sistemātiski tiek kavēti citi satiksmes dalībnieki, vai arī netiek ievērotas priekšrocības attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem.
Labi - Pretendents izvēlas atbilstošu transportlīdzekļa stāvokli uz brauktuves pirms virziena maiņas un savlaicīgi lieto brīdinājuma signālu.
Pietiekami - Pretendents kopumā izvēlas atbilstošu transportlīdzekļa stāvokli uz brauktuves un savlaicīgi lieto pareizu brīdinājuma signālu, un būtiski neapdraud vai nekavē satiksmes drošību.
Nepietiekami - Pretendenta zināšanu un iemaņu līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā viņš ieņem nepareizu stāvokli uz brauktuves, nepareizi lieto vai nelieto brīdinājuma signālu un tiek vai var tikt apdraudēta satiksmes drošība.
Labi - Pretendents ievēro atļauto braukšanas ātrumu, dinamiski attīsta un uztur atļauto braukšanas ātrumu, veic apdzīšanas, apsteigšanas vai apbraukšanas manevru, kur to pieļauj satiksmes situācija, veic drošu apdzīšanas manevru.
Pietiekami - Pretendents kopumā izvēlas atbilstošu braukšanas ātrumu dažādās satiksmes situācijās un veic drošus apdzīšanas/apsteigšanas manevrus, bet atsevišķā ceļa posmā netiek izvēlēts atbilstošs ātrums vai netiek veikts apdzīšanas/apsteigšanas manevrs, kā rezultātā netiek būtiski kavēta vai apdraudēta ceļu satiksme.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņu un zināšanas līmenis ir nepietiekams, kā rezultātā tiek pārsniegts atļautais braukšanas ātrums vai sistemātiski netiek attīstīts atļautais braukšanas ātrums, netiek veikts apdzīšanas vai apsteigšanas manevrs, kur to pieļauj satiksmes situācija, kā rezultātā tiek būtiski kavēta satiksme. Veicot apdzīšanas vai apsteigšanas manevru, tiek radīti draudi satiksmes drošībai.
Labi - Pretendents pārliecinās par satiksmes drošību uzsākot braukšanu, šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuvi, pie ceļa zīmes „Neapstājoties tālāk braukt aizliegts”, pirms izbraukšanas uz galvenā ceļa, mainot braukšanas joslu vai virzienu.
Pietiekami - Pretendents atpazīst ceļa bīstamos posmus, kur jāpārliecinās par drošību, bet atsevišķā gadījumā veic to novēloti vai nepietiekami, kā rezultātā netiek apdraudēta satiksmes drošība.
Nepietiekami - Pretendents nepārliecinās par satiksmes drošību, kā rezultātā var tikt vai tiek apdraudēta satiksmes drošība.
Labi - Pretendents izvēlas drošu distanci attiecībā pret priekšā braucošo, kā arī izvēlas drošu intervālu līdz braucošam, stāvošam vai ejošam satiksmes dalībniekam, vai citam šķērslim.
Nepietiekami - Pretendenta iemaņu un zināšanu līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā netiek ievērota droša distance attiecībā pret priekšā braucošo vai drošs intervāls līdz braucošam, stāvošam vai ejošam satiksmes dalībniekam vai citam šķērslim.
Labi - Pretendents vada transportlīdzekli atbilstoši ceļa seguma stāvoklim (ceļa remonts, mitrs bruģis, dziļas bedres, apledojis ceļa posms u.tml.) un laika apstākļiem (brāzmains vējš, bieza migla, sniegputenis u.tml.).
Pietiekami - Pretendents kopumā vada transportlīdzekli atbilstoši ceļa un laika apstākļiem, bet atsevišķā gadījumā nepietiekami novērtē apstākļus, kā rezultātā netiek apdraudēta satiksme.
Nepietiekami - Pretendents vada transportlīdzekli neatbilstoši laika un ceļa apstākļiem, kā rezultātā tiek vai var tikt apdraudēta ceļu satiksme vai bojāts transportlīdzeklis.
Labi - Pretendents spēj paredzēt satiksmes situācijas, tās attīstību un atbilstoši rīkoties, lai neapdraudētu sevi un citus satiksmes dalībniekus, izmanto citu satiksmes dalībnieku piedāvātās iespējas braukt.
Pietiekami - Pretendents vērtē satiksmes situācijas attīstību un prot atbilstoši rīkoties, neapdraudot sevi un citus satiksmes dalībniekus, bet atsevišķā gadījumā ir vērojams izpratnes trūkums par citu satiksmes dalībnieku rīcību. Tā rezultātā netiek apdraudēta vai būtiski kavēta satiksme.
Nepietiekami - Pretendenta iegūto zināšanu līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā pretendents nespēj novērtēt satiksmes situācijas, paredzēt to attīstību vai atbilstoši rīkoties un tiek apdraudēta vai būtiski kavēta ceļu satiksme.
Labi - Pretendents piedalās pozitīvas ceļu satiksmes sociālas vides veidošanā un ievēro tolerantu attieksmi attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem, ļauj iekļauties satiksmē citiem transportlīdzekļiem, ievēro „rāvējslēdzēja principu”, respektē mazāk aizsargātos satiksmes dalībniekus.
Pietiekami - Pretendentam ir vispārēja izpratne par ceļu satiksmes sociālo vidi, pretendents neizrāda agresivitāti vai vienaldzību attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem, bet atsevišķos gadījumos izpratnes trūkuma dēļ nesaprotas ar citiem satiksmes dalībniekiem.
Nepietiekami - Pretendents, demonstrē agresīvu vai vienaldzīgu attieksmi pret apkārtējiem satiksmes dalībniekiem, tādējādi radot satiksmi traucējošas vai bīstamas situācijas.
Labi - Pretendents vada transportlīdzekli videi draudzīgā veidā, izmanto transportlīdzekļa inerci, savlaicīgi pārslēdz pārnesumus.
Pietiekami - Pretendents kopumā ir apguvis nepieciešamās zināšanas, lai vadītu transportlīdzekli videi draudzīgā veidā, bet atsevišķos gadījumos pārnesumi netiek pārslēgti savlaicīgi.
Nepietiekami - Pretendenta kompetences līmenis neatbilst minimāli nepieciešamajam, kā rezultātā regulāri netiek savlaicīgi pārslēgti pārnesumi un motors tiek darbināts ar paaugstinātiem apgriezieniem.
B kategorijas vadīšanas eksāmens maksā 43,79Eur.
CSDD braukšanas eksāmens ilgums - aptuveni 45 minūtes.
Šobrīd nav noteikti konkrēti CSDD braukšanas eksāmena maršruti.
Taču esmu izveidojis vairākus video par CSDD braukšanas eksāmena popularākajiem krustojumiem.
Tos vari apskatīt manā YouTube kanālā.
Bieži CSDD eksāmenā ir jābrauc pa:
Ķengaragu,
centru,
uz Valdlauču un Ķekavas pusi,
reizēm arī līdz lidostai "Rīga".
B kategorijas vadīšanas iemaņu pārbaude jeb izmēģinājuma eksāmens Tev izmaksās 33.63Eur.
Tas nav obligāts pasākums, taču dod iespēju izmēģināt CSDD automašīnu.
CSDD izmēģinājuma eksāmens ilgst aptuveni 40 minūtes.
Tas ir labs veids kā mazināt uztraukumu pirms eksāmena un iegūt pārliecību par savām spējam.
Izmēģinājuma brauciens arī tiek vērtēts pēc tādas pašas sistēmas un brauciena beigās inspektors Tev izskaidros visas eksāmena kļūdas, ja tādas būs bijušas.
CSDD izmēģinājuma brauciens nekāda veidā neietekmēs Tavu eksāmena rezultātu.
Pēc jaunajiem pieņemtajiem Ministru kabineta noteiktumiem, šobrīd pilnīgi visām autoskolām ir jārīko skolas braukšanas eksāmens.
Lielākajā daļā autoskolu tā aptuvenais ilgums ir 45-60 minūtes.
Kamēr skolas eksamēns netiek nokārtots, kursants netiek pielaists pie CSDD braukšanas eksāmena.
Ja gadījumā Tev ir problēmas ar autoskolas braukšanas eksāmena nokārtošanu, sazinies ar mani, palīdzēšu Tev pilnvērtīgi sagatavoties.
Vai arī varēsi vadīšanas apmācības daļu noslēgt pie manis, neatkarīgi no tā kādā autoskolā mācies.
69 Comments
Es jau trīs reizes esmu kārtojusi autoskolas braukšanas eksāmenu un visu laiku kaut kādas kļūdas. Ko man darīt?
Sveika Kristīne!
Noteikti vajadzētu redzēt kļūdas dēļ kurām Tev netiek ieskaitīts eksāmens. Pēc tam varētu nodarbībās piestrādāt tieši pie tā, kas nesanāk.
sveiki!
Pirmo reizi dzirdu, ka instruktors uzdod jautājumu: nosaukt visu paneli(katra mēraparāta un lampiņu nosaukumus) un ko kas nozīmē un ko dara. (1majā etapā). Jautājumu noformolēju nepareizi, bet cerams ka ir saprotams.
Ir dzirdēts ka uzdod šādu tehnisko jautājumu?
Labdien Aija!
Ar tehniskajiem jautājumiem eksāmena kārtotājiem pieredze ir dažāda.
Daļai vispār netiek uzdots tehniskais jautājums, daļai tiek pajautāts ļoti vienkāršā formā un ir gadījumu, kad jautā izskaidrot visu.
Tāpēc mans ieteikums būtu iemācīties visus tehniskos jautājumus un to zināšana noteikti pēc tam var noderēt ikdienas situācijās.
Pilnīgi piekrītu Tev Roland, dzīvē viss var gadīties,viss noder,kas jāapgūst,tas ir cilvēka labā..un,lai viss veiksmīgāk nokārtotos:)
Sveiki!
Gribu noskaidrot kā CSDD instruktori skatās uz to, ka kādu vienu reizi gadās ielikt neīstaja pārnesumā?
Sveiks!
Tas ir sīks pārkāpums, ja dēļ tā nerodas satiksmei bīstama situācija.
Sveiki kartoju braukšanas eksāmenu ,bet diemžēl nenokartoju jo nepatika braukšanas dinamika vari paskaidrot ka tas izpaužas braukšanas dinamika
Sveika!
Būtu jāzin precīzākas nianses tavā braucienā, bet lielākoties ar dinamiku tiek domāta nedinamiska pārnesumu pārslēgšana, pārāk lēni tiek uzņemts maksimāli atļautais braukšanas ātrums un netiek izmantotas iespējas, izbraucot no mazāksvarīga ceļa.
Vai ir iespejams kad nokarto pirmo brauksanu skolas eksamenu .Un pectam teoriju.
Cik zinu, tad lielākajā daļā autoskolu tas nav atļauts.
Добрый день!
Спасибо за ваши посты, очень информативно, вашим ученикам повезло.
Возможно вы сможете подсказать что делать в след. Ситуации;
2 разА уже пыталась сдать экзамен, завалилась на самих фигурах с самого начала. Первый раз – габаритные ворота, Перенервничала. Второй раз – парковка. Сдавала на автомат, точки отправные знаю, но машина другая. На машине Инструктора проблем с фигурами не было.
Что можете посоветовать?
Добрый день!
Если вы уже два раза завалили экзамен, то возможно вам лучше поискать инструктора на такой машине как в CSDD и потренироваться на ней. Пункты немножко отличаются на разных машинах.
Vai drikst apgriezties brauksanai preteja virziena cela zimes apstaties un stavet aizliegts darbibas radiusa? Jo, transportlidzeklis tak tiek apturets… Paldies
Jā, drīkst piestāt, lai izpildītu manevru.
Autoskola prasa samaksāt uzreiz 280€ par braukšanām,lai gan vel pat nēesmu tās uzsākusi. Vai tā ir pareizi?
Vairākas autoskolas liek samaksāt avansu, lai piesaistītu klientu un tas neizietu praktisko daļu ārpus autoskolas, savādāk zaudēs iemaksāto avansu.
Tā kā viss ir atkarīgs kādus līguma nosacījumus esat parakstījusi.
Labdien. Skola prasa samakstāt 280€ par braukšanām uzreiz,lai gan nēesmu tās vel pat sākusi un grasos tās sākt tikai ar jaunā gada sākumu. Vai viņiem ir tiesības nereģistrēt manu nolikto teorijas eksāmenu,ja nesamaksāšu viņiem 280€ par braukšanām līdz šī gada beigām?
Labdien!
Ja tā ir minēts autoskolas līgumā, tad viņiem ir tādas tiesības.
Līguma nosacījumi autoskolā atšķiras, tāpēc pirms iestāšanās tie rūpīgi jāizlasa.
Labdien, gribēju uzzināt kādā laika posmā, no cikiem līdz cikiem vislabāk pieteikties braukšanas eksāmenam CSDD Rīgā? Kad satiksme nav tik intensīva..? Paldies
Можно записаться на сразу две разные даты сдачи экзамена по вождению в CSDD, чтобы, если первый был неудачен – не ждать в очереди недеои две до следующей плпытки?
Нет, CSDD не позволяет.
Labdien. cik jābūt negatīviem punktiem braukšanas protokolā, lai eksāmenu uzskatītu par nenokārtotu
Labdien!
Nav vairs tādas punktu sistēmas, brauciens tiek vērtēts pēc kompetencēm.
Sveiks! Man radās jautājums : Kādu pārnesumu tomēr labāk izvēlēties braukšanai pa pilsētu 3 vai 4?! Cik cilvēku tik viedokļu vismaz manā gadījumā. Jo man gan drošāk šķiet ar 3, bet man te saka,ka degvielu tā tērē. Neko vairs nesaprotu! 😀
Sveika!
Ar eksāmena automašīnām uz 50km/h noteikti ar 4. un uz 70km/h ar piekto.
Sveiki cik kompeteces var but nepietiekamas lai noliktu brauksanas eksamenu???
Sveika!
Neviena, visam jābūt pietiekami vai labi.
Labdien! Tad jau vispar var nenolikt to brauksanas eksamenu. Jo katrs kam brizam nau garastavoklis ietekme rezultatu?????
Отьездила с инструктором 60 вождений (по 1,5 часа)никаких грубых ошибок нет во время езды непоправляет,не зачто, прошу отпустить на экзамен говорит надо еще поездить!езжу также с друзьями по городу за рулем говоря все ок!кажетьса просто качает деньги
Kā pareizi iemācīties braukt kalnā , ja mašīna ripo atpakaļ ? Kā pareizi lietot sajūga un bremžu pedāļus, lai masina nenoslāptu.
Sveika!
Noskaties šo video – https://youtu.be/tR92RGRiXjU
Vai eksāmena laikā veicot figūras var izmantot atpakaļ skata kaneru
Jā, drīkst izmantot.
Sveiki!
Pirms braukšanas eksāmena tiek uzdots jautājums par auto, kas notiek, ja neatbild pareizi vai vispār nezinu atbildi uz jautājumu? Kā vērtē to atbildi par transportlīdzekli? Ja netiek atbildēts pareizi vai vispār nesniedzu atbildi, tad eksāmens netiek ieskaitīts?
Sveika!
Tas tiek vērtēts pie kopējā kompetences līmeņa.
Sveiki, ja es eksāmenā neadbildu uz jautājumu, ko uzdod instruktors par mašīnu, es esmu nolicis eksāmenu, ja figūras un braukšana ceļu satiksmē esmu nobraucis teicami?
Jā, esat. Jo tā tiek vērtēta kā sīka kļūda pie kopējā kompetences līmeņa.
Likot tiesibas uz automātiko kārbu skolas eksāmens jākārto. Gulbenē neesot skolas eksāmena uz manuālās kārbas
Man ir mūžīga problēma mēģinot figūras vai arī iebraucot sastrēgumā, ka kreisā kāja uz sajūga vienmēr aizšļūk uz augšu. Vai figūru kārtošanas laikā es drīkstu pabrīdināt eksaminētāju un teikt: ka tā un šitā, es tagad ielikšu neitrālajā un sakārtošu kāju?
Es Jūsu vietā pabrīdinātu par to pieņēmēju pirms sāku figūras izpildi un gan jau ka par to neko neteiks.
Sveiki! Cik ilgā laikā ir janokārto AUTOSKOLAS nevis csdd braukšanas eksāmens pec veiksmīgi nokārtota csdd teorijas eksāmena?
Viena gada laika no autoskolas liguma slegšanas, ja nepaspej nolikt tad jāpagarina ligumu, iebkura gadijuma jaskatas autoskolas ligumu.
Kā notiek atkārtotais B kategorijas braukšanas eksāmens?
Tieši tāpat kā pirmais, vienīgi ja speciālie manevri ( parkošanās ) ir izpildīti iepriekšējā, tie nebūs jāizpilda atkārtoti.
Labdien ! Es vēlējos uzzināt man pirms gada tika noņemtas tiesības par punktiem , man tagad priekšā būs csdd braukšanas eksāmens , kāda būs viņa norise ? Vai es varētu nolikt eksāmenu neizbraucot ar instruktoru ?
Labdien! Precīzu info Jums sniegts CSDD, taču visticamāk ja tiesības bija atņemtas tikai uz gadu, tad bez autoskolas/instruktora varat dodiet uz eksāmenu. Norise ir identiska tai, ko kārto tie, kas liek pirmo reizi.
Sveiki,gribēju pavaicāt vai ir tāda iespēja likt eksāmenu ar automātisko pārnesuma kārbu ja visu laiku esmu mācijusies braukt tikai ar manuālo, jau vairākas reizes lieku uz manuālo un nevaru nolikt..dēļ sajūga visu laiku nenolieku..
Sveiki Monta! Jā, jebkurā gadījumā varat pieteikties eksāmenam uz automātisko pārnesumu kārbu neatkarīgi no tā, uz kādas pārnesuma kārbas mācījāties iepriekš.
Informācijai – nenoliku eksāmenu, jo nesanāca garāža ar pirmo reizi un instruktors teica, ka pēc reglamenta nav divi mēģinājumi.
Jā, parkojoties satiksmē un stāvvietās ir viens mēģinājums, taču nav ierobežots korekciju skaits, bet tām ir jāveicina manevra izpilde.
Man tāds jautājums braucu jau 30 vadīšanu pa 1.5h un vienmēr instruktoram kaut kas ne tā.Ko man darīt meklēt citu instruktoru labāk tad
Var izbraukt reizi pie kāda cita un paskatīties ko teiks par Jūsu braucienu cits instruktors.
Sveiki,
Tas ir normàli, ka autoskola liek braukt braukšanas eksāmenu 90 minūtes?
Sveiki! Tas nu ir katras autoskolas ziņā. Grūtāk tas, protams, ir.
Labvakar!Cik reizes drīkst kārtot skolas braukšanas eksāmenu?
Paigaidām nezinu vēl nevienu autoskolu, kura būtu ierobežojusi šo skaitu.
Sveiki, mācījos uz manuālo pārnesumkārbu bet izdomāju kārtot tiesības uz automātu. Vai automātam ir kādi savādāki knifiņi nekā manuālim kārtojot eksāmenu?
Sveiki! Nē, nekādas citas atšķirības vai knifiņi nav. Vienīgi jārēķinās, ka Rīgā var nākties kārtot eksāmenu uz Škodas Octavia, kas ir lielāka par VW Golf. Citiem, kas mācas uz mazākām automašīnām, tas mazliet biedē, jo tomēr Škodas gabarīti ir lielāki.
Labvakar, eksamena laika, ziema, brauktuve tira uz apmalem sniegs, arpus iedzivotas vietas inspektors liek taisit apgrieśanas manevru, satiksme videij intensiva, un manevra izpildis laika kursants nepaspei to izdarit, ka braucośam maśinam nakas bremzet, rezultata eksamens nav ieskaitits, vai ta nav kļume inspektora ?
Nē, kursantam pašam ir jānovērtē, kurā situācijā uzsākt manevra izpildi. Tāda arī ir šī manevra būtība – vai kursants spēs novērtēt gabarītus to izpildot un vai spēs novērtēt pareizo brīvi, kad uzsākt šo manevra izpildi.
Sveiki, vēlējos pajautāt ja man ir situācija nepatīkama ar instruktoru , esmu nobraukusi obligātās braukšanas , bet instruktors man apgalvo ka man vajag vēl braukšanas , bet pie viņa privāti un uz rokas maksājot nevis caur auto skolu , vai tā drīkst darit? Un vai es pati nevaru sasināties uz eksāmenu auto skolā vai tieši vajag kaut kādu ziņu no instruktora puses ?
Šis ir jautājums Jūsu autoskolas vadībai, katrā autoskolā ir savie noteikikumi. Katrā ziņā, ja Jūsu vadīšanas līmenis nav atbilstošs, ir jābrauc papildus nodarbības, ar obligātajām pietiek tikai tiem, kam ir iepriekšēja pieredze.
Sveiki! Uzsākot braukt uz šosejas es parasti nemainu uzreiz ātrumus, lai nebremzētu satiksmi, uzspiežu gāzi riktīgi un tad tik mainu, kad zinu ka nekavēšu aizmugurējos. JAUTĀJUMS : Ja braucot ar 2.pārnesumu es izspiežu gāzi līdz 50km/h, es varu uzreiz likt iekšā 4.ātrumā vai jāliek pakāpeniski 3. 4. ? Paldies!
Sveiki! Jā, šādā situācijā var uzreiz pārslēgt uz 4.pārnesumu.
Kādas ir iespējas nokārtot pie jums skolas eksāmenu Liepājā?
Labdien! Vadīšanas apmācību veicu tikai Rīgā.
Labdien sakiet lūdzu liekot braukšanas eksāmenu,vai drīkst izvēlēties kursants inspektoru pats vai nē?Un kāpēc dod tādus instruktorus kyriem ir slikti garstāvokļi un nepaskaidro konkrētkak skaidrāk kur jābrauc ir,sanāk tā man šis kursants nepatīk kā cilvēks ,es no viņa katreiz kāsīšu naudu,tājau nedarās,paskaitot cik vien kabāta iešaun nāsi izlspektori par tadu izdarību,dauzi socialos tīklos apraksta kādas cūcības šie inspektori dara,kauna nav.
Labdien! CSDD inpektoru un automašīnu izlozē datorprogramma.