Autoskolas Rīgā, BAVA autoskola
Būtiskākais par teorētiskās un praktiskās apmācības kvalitāti Rīgas autoskolās.
January 19, 2019
Autoskolas braukšanas eksāmens, nianses starp eksāmena automašīnām un populārākie maršruti
August 4, 2019
automātiskā pārnesuma kārba

Lauz galvu vai kārtot tiesības uz manuālo vai automātisko pārnesuma kārbu?

Šajā rakstā uzzināsi svarīgāko par apmācības procesu un automašīnas ekspluatāciju.
 
 
 

Vadītāja apliecības iegūšanas process ir tieši tāds pats kā kārtojot tiesības uz manuālās pārnesuma kārbas.

Ja kursantam nav bijusi iepriekšēja pieredze automašīnas vadīšanā, tad noteikti iemācīties vadīt automašīnu, kura ir aprīkota ar automātisko pārnesuma kārbu, ir daudz vienkāršāk.

Mācoties vadot automašīnu, kuru ir aprīkota ar manuālo pārnesuma kārbu, liels nodarbību skaits autoskolā tiek aizvadīts, lai apgūtu sajūga lietošanu un pārnesumu pārslēgšanu.

Pēc savas pieredzes droši varu apgalvot, ka mācīties vadīt „automātu” ir ērtāk un drošāk.

BAVA autoskolā varēsiet izvēlēties praktisko apmācību gan uz manuālās, gan automātiskās pārnesuma kārbas.

 
 
 

Automašīnas vadīšanas principi ar automātisko ātrumkārbu


Sākot savas pirmās gaitas ceļa satiksmē, ir tik daudz par ko domāt – ceļa zīmēm, gājējiem, krustojumu izbraukšanas kārtību un, ja vēl ir jāpaspēj pieņemt lēmumu, kuru pārnesumu tajā brīdi ieslēgt, būs ko pasvīst.

Mašīnai ar automātisko pārnesuma kārbu šis pasākums atkrīt, jo ieslēdzot „Drive” režīmā Tev būs vai nu jāpalielina vai jāsamazina ātrums, izmantojot divus pedāļus – „gāzi” un „bremzi”.

Kustības uzsākšana ar „automātu ” ir elementāra, viss kas Tev ir jādara – jāatlaiž „bremzes” un pēc tam jāpalielina ātrums spiežot „gāzes” pedāli.

Ja vēlies samazināt ātrumu – atlaid „gāzes” pedāli. Ja nepieciešams to izdarīt straujāk vai pilnībā apstāties – spied „bremzes” pedāli.

Ja vēlies novietot automašīnu stāvēšanai, turot „bremzes” pedāli, ieslēdz rokas bremzi un pēc tam pārslēdz uz „P” ( parking ) režīmu.

 
 

Manuālās ātrumkārbas plusi


Automašīna ir mazliet lētāka ekspluatācijā,

mazāks degvielas patēriņš,

manuālā pārnesuma kārba dod iespēju labāk kontrolēt automašīnu.


Manuālās ātrumkārbas mīnusi


Vadot automašīnu ar manuālo pārnesuma kārbu, vadītājam ir jākontrolē vienlaicīgi stūre un jāpārslēdz ātrumi,

automašīnu ir iespējams noslāpēt, radot draudus satiksmei, kas ir viena no biežāk pieļautajām kļūdām CSDD vadīšanas eksāmenā,

braucot sastrēgumos, visu laiku ir jālieto sajūga pedālis, lai pārslēgtu pārnesumus, kas ir nēerti un nogurdinoši.

 
 

Automātiskās ātrumkārbas plusi


Iemācīties vadīt automašīnu ar automātisko ātrumkārbu ir ātrāk un vienkāršāk,

to ir ērti vadīt sastrēgumu laikā, nav visu laiku jāspiež sajūga pedālis,

ar to nav iespējams noslāp, radot bīstamas situācijas uz ceļa CSDD braukšanas eksāmenā,

ar to ir daudz vieglāk iekļauties satiksmē, izmantot iespējas un uzņemt ātrumu uz ieskrējiena joslām,

avārijas situācijā uz ceļa ir jāspiež tikai bremzes pedālis, manuālai pārnesuma kārbai – sajūgs un bremzes pedāļi,

ar automātisko pārnesumu kārbu, automašīna nevar sākt ripot uz atpakaļu, ja atrodies slīpumā,

uzsākt kustību slīpumā ir daudz vienkāršāk, jāatlaiž bremzes pedālis un jāpalina ātrums, izmantojot „gāzes” pedāli,

ar to ir daudz vienkāršāk iemācīties braukt dinamiski.

Automātiskās ātrumkārbas mīnusi


Automašīnai ar automātisko pārnesuma kārbu ir mazliet lielāks degvielas patēriņš,

tās uzturēšanas izmaksas ir lielākas un automašīna ar automātisko pārnesuma kārbu būs dārgāka,

automātisko pārnesumu kārbu ir vieglāk salauzt un tai ir mazāks resurss.

 
 

Automātiskās ātrumkārbas remonta izmaksas salīdzinājumā ar manuālo


Automātiskās un manuālās pārnesuma kārbas remonta izmaksas ir ļoti līdzīgas.

Aptuveni 1000.00Eur izmaksā mehāniskās kārbas remonts kopā ar sajūgu komplektu nomaiņu , un tikpat izmaksā kārtīgs kapitālais automātiskās ātrumkārbas remonts.

Lielākais mehāniskās ātrumkārbas plus ir tāds, ka to ir grūtāk salauzt un tai ir lielāks resurss.

Taču jāņem vērā, ka automātiskā pārnesuma kārba ir komforts, un par to, protams, jāmaksā vairāk.

 
 

Mans ieteikums tiem, kas vēl domā – „manuālā” vai „automātiskā”


Noteikti nevajadzētu uzskatīt, ka tie, kas ir nokārtojuši tiesības uz automātisko pārnesuma kārbu ir sliktāki autovadītāji.

Gluži pretēji, pēc vadītāja apliecības iegūšanas, šāds šoferīts ir daudz drošāks un pārliecinātāks.

Vadot automašīnu ar automātisko pārnesmu kārbu, ir vairāk laika, lai skatītos zīmes, gājējus un vērtētu situāciju uz ceļa.

Turpretīm šoferītim, kas tiko ir ieguvis tiesības uz manuālo pārnesuma kārbu, vēl ir jādomā par pārnesumu pārslēgšanu, jo reti kurš jau ir apguvis to darīt automātiski, nepiedomājot pie šīm darbībām.

Ja Tev ir astoņpadsmit gadu vai mazliet vairāk, noteikti ieteiku kārtot tiesības uz mehānisko pārnesuma kārbu, jo tā ir kā papildus kategorija.

Taču ja esi vecāks par trīsdesmit gadiem, noteikti ieteiktu apsvērt iespēju mācīties uz automašīnas, kura ir aprīkota ar automātisko pārnesumu kārbu.

Pēc statistikas un manas pieredzes, šai vecuma grupai ir daudz grūtāk iegūt tiesības uz „manuālo” nekā jauniešiem.

 
 

Padomi ikdienai, braucot ar automātisko pārnesuma kārbu


Apstājoties pie krustojuma, iesaku nepārslēgt "N" ( neitrālajā ) režīmā, bet atstāt "D" ( drive ), citādi pakļausi ātrumkārbu liekai spiedienu maiņai.

Novietojot automašīnu stāvēšanai slīpumā, sākumā ieslēdz rokas bremzi un tikai pēc tam pārslēdz "P" ( parking ) režīmā. Sākot kustību, piespied "bremzes" pedāli, izņem no "P" un tikai pēc tam atlaid rokas bremzi.

Ja gadījumā ziemā ieslīdēsi kādā kupenā, nekādā gadījumā "nešūpo" automašīnu un vairākkārtīgi nepārslēdz no "D" uz "R" režīmu.

Atceries, ja Tev ir automašīna ar automātisko pārnesuma kārbu, to nedrīkst vilkt, ja nevēlies to sabojāt. Izmanto evakuatora pakalpojumus.



Neiesaku vilkt citu automašīnu, jo tas var radīt pārmērīgu slodzi ātrumkārbai.

Nekādā gadījumā automašīnu ar automātisko ātrumkārbu nepārslēdz "P" vai "R" ( R ) režīmos, ja tā atrodas nelielā kustībā ( ripo ). Automašīna sākumā pilnībā jāapstādina un tikai pēc tam jāpārslēdz uz citu režīmu.

Nedrīkst braukšanai izmantot abas kājas, vienu turot uz "bremzes" un otru uz "gāzes" pedāļa. Nejauši nospiežot abus reizē, rodas nevajadzīga slodze motoram, dilst diski un bremžu kluči. Braucot ar automātisko kārbu, jāizmanto tikai viena kāja, kurai jāatrodas vai nu uz "bremzes" vai "gāzes" pedāļa.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 4.13 out of 5)
Loading...

 
 

Automātiskā pārnesuma kārba BAVA autoskolā


Par cik pēdējos gados ir audzis pieprasījums, arī mēs piedāvājam apmācību uz automātiskās pārnesuma kārbas.

Šobrīd mūsu autoskolā ir divi lieliski instruktori, kuri apmāca tieši uz automātiskās pārnesuma kārbas.

Edmunds Krasovskis apmāca uz VW Golf VII, bet Alīna Vasiļjeva apmācu uz pilnīgi jauna VW T-Roc.

Mūsu instruktori Tevi pienācīgi sagatavos CSDD braukšanas eksāmenam, iemācot populārākos krustojumus, iekļaušanos satiksmē un arī speciālos manevrus - stāvvietu paralēli braukšanas virzienam, stāvvietu perpendikulāri braukšanas virzienam, intervāla kontroli, apgriešanos braukšanai pretējā virzienā ceļa posmā un avārijas bremzēšanos.

 
 
BAVA - BURNICKA VIRTUĀLĀ AUTOVADĪTĀJU APMĀCĪBA
 

KAS IR VIRTUĀLĀ AUTOVADĪTĀJU APMĀCĪBA?


Mācību platformas BAVA.LV lietotājiem ir iespēja risināt interaktīvus uzdevumus, izprast Rīgas un citu pilsētu sarežģītākos krustojumus, ierakstīt brauciena maršrutu, kā arī izpildīt teorijas testu.

Virtuālās apmācības platformā iekļauti vairāk kā 140 interaktīvie video.

Lietotājiem ir pieejams ne tikai vizuāls ieskats, bet ir arī iespēja padziļināti apgūt teorētiskās zināšanas, atbildot uz jautājiem par ceļu satiksmes noteikumiem.

Daži no teorētiskajiem jautājumiem un video ir piesaistīti jau iepriekš minētajiem manevriem un būs pieejami tikai tad, kad lietotājs būs veicis maršruta ierakstīšanu un izpildījis konkrēto manevru “īstajā dzīvē”.

Manevru raksti ir apskatāmi divos veidos - kartes skatā un sadalījumā pa rajoniem.

 
 
 

Viena no šis platformas interesantākajām un vērtīgākajām funkcijām ir maršruta ierakstīšana, kas sinhronizējas ar iepriekš minētajiem manevriem.

Katram manevram ir izveidotas koordinātas un ierakstot maršrutu, ja tiek izpildīts konkrētais manevrs, sistēma to nolasa un mācību plaformā šis manevrs tiek atzīmēts kā izpildīts.

Pārtraucot maršruta ierakstīšanu, ir iespējams atzīmēt brauciena laikā pieļautās kļūdas, kurām veidojas statistika, kas ļauj analizēt un pilnveidot braucienu. Šī informācija lietotājam ir pieejama jebkurā laikā.

Papildus ir pieejami arī lekciju video par automašīnas novietošanu stāvvietā, dažādu manevru izpildi un transportlīdzekļa vadīšanu.

 

7 Comments

  1. Mārcis says:

    Kādi no vīriešiem liek uz automātisko kārbu tiesības

  2. Mārcis says:

    Man braukšanas ir Talsos bet instruktors nelaiž mani uz eksåmenu es esmu baigi ilgi braucis, es gribu pāriet uz Jelgavu kas man ir jādara?

  3. Elīna says:

    Labdien, ja esmu ilgus gadus braukusi ar mehāniskās ātrumkārbas mašīnu, vidēji, cik ilgā laikā iespējams iemācīties braukt ar automātiskās kārbas mašīnu? Vai ziniet kādu instruktoru?

    • Ronalds Burnickis says:

      Labdien!
      Ļoti īsā laikā, jo ar automātu braukt kr vienkārši.
      Bet diemžēl nav neviena kolēģa, kuru varētu ieteikt uz automātiskās.

  4. Ginta says:

    Sveiki, jocīgs jautājums, bet kā varu braukt ar manuālo , ja man tiesības uz automāta? Ar baltajām un šoferi blakus?

    • Ronalds Burnickis says:

      Labdien! Jā, var braukt un atbildību šajā gadījumā nes blakussēdētājs, kuram ir attiecīgais stāžs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *